הסבר על הבדל בין עמודים לפוסטים ועל קטגוריות בוורדפרס

הועתק מהעזרה במערכת הניהול של וורדפרס.

עמודים:
עמודים דומים לפוסטים בכך שיש להם כותרת, תוכן, ומאפיינים שונים, אבל בניגוד לפוסטים, עמודים לא נמצאים ברצף הכרונולגי של האתר והם עומדים בזכות עצמם, בלי קשר לתאריך הפרסום שלהם.
עמודים לא משתייכים לקטגוריות ולתגים, אבל אפשר לסדר אותם בהיררכיה של עמודי אב ועמודים בנים, וכך ליצור קבוצות של עמודים תחת כל עמוד אב.

עריכת עמוד דומה מאוד לעריכת פוסט, ומסך עריכת עמוד תומך באותן אפשרויות להתאמה אישית עמו עריכת פוסט. אפשר לקבוע אילו פריטים יוצגו בעמוד ובכמה טורים בלשונית אפשרויות תצוגה, ואפשר להזיז פריטים בעמוד על ידי גרירת שורת הכותרת שלהם, או לסגור אותם בלחיצה על שורת הכותרת. בתיבת מאפייני העמוד יש כמה אפשרויות יחודיות לעמודים, שלא מופיעות בעת עריכת פוסטים.

קטגוריות:
אפשר להשתמש בקטגוריות כדי לארגן פוסטים לפי קבוצות לפי מאפיינים משותפים שונים. אלא אם כן שינית את ברירת המחדל בעמוד הגדרות כתיבה, קטגורית ברירת המחדל היא “כללי”, ולקטגוריה זו משוייכים כל הפוסטים שלא בחרת עבורם קטגוריה אחרת במפורש.

מה ההבדל בין קטגוריות לתגים? תגים הם כמו מילות מפתח שקשורות לפוסט, וכשתגים חוזרים על עצמם במספר פוסטים, אפשר להשתמש בהם כשיטה לניווט באתר ולאיתור פוסטים. לעומת זאת, קטגוריות הן כמו אזורים מוגדרים מראש באתר, והפוסטים שנמצאים בכל אזור חולקים מכנה משותף כלשהו. אם האתר הוא כמו ספר, אפשר לחשוב על הקטגוריות כעל תוכן העניינים, ועל התגים כעל האינדקס.

בדוק גם

וורדפרס

מצגת מדהימה על היכולות של HTML5 ו JS

http://bartaz.github.io/impress.js/#/bored

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *